Problémakezelés és megoldás

A Race to Zala Springs IV. margójára


- Huszti György írása -

Véget ért a szombati nap egyetlen hendikep módosító versenye. A Zala Springs pályája a szokásos minőséggel várta a közepes nagyságú és erősségű mezőnyt. Sokáig úgy festett, hogy Koller György a pénteki TGI Friday’s (79) után ma is (78) behúzza a bruttó győzelmet, de azután jött Dr. Takács János, az augusztus eleji Senior EB-re készülő bruttó csapatunk oszlopos tagja. Doktorunk úgy játszott plusz kettőt (74), hogy az utolsó green-en egy kicsit “túlizgalmi” állapotban hármat putt-olt. Természetesen - a négyes playing-re tekintettel - ez így is szép hendikepjavítás. A nagyszerű - nyolcvan alatti - eredményekhez gratulálunk mindkét sportembernek.

De mi most elsősorban nem erről szeretnénk írni, hanem egy esetről, amely a versenyt megelőző éjszaka esett meg. Történt ugyanis, hogy péntek este esküvőt tartottak a Golf Resortban. A jókedvű násznép egyik tagja pedig utattalált a caddie-room-ba és ott megtetszett neki az egyik golfozó bag-jéről az ütővédő cover. Nem írjuk le, hogy melyik golfozó volt, mert igazából lényegtelen. Arra szeretnénk kitérni, hogy mit jelent az a szó, “szolgáltatás”.

Szombat reggel a golfozó természetesen érzékelte a hiányt, jelezte a recepcióvezető felé. A munkatársak pedig a verseny kezdetekor elkezdték gyorsított felvételen visszanézni a caddie-room kamerája által rögzített felvételt. Viszonylag gyorsan meg is lett az “elkövető”, megmutatták a fotóját a mennyasszonynak aki azonnal felhívta a magáról megfeledkező vendéghölgyet(!), és felhívta a figyelmét, hogy azonnal térjen vissza a vagyontárggyal a tett színhelyére, amely meg is történt. A Golf Resort munkatársai, pedig kikocsikáztak az időközben már a mezőnyben haladó játékoshoz, és tájékoztatták, hogy játsszon nyugodtan, minden rendben, meglett a cover, illetve egy üveg borra is meghívták “kárpótlásul”.

Miért írjuk le mindezt? Hiszen most jöhetne a válasz, hogy hát ez természetes. Nem, sajnos nem az. Néhány hete egy másik magyar golf clubban, mindegy melyikben, nem a botránykeltés a lényeg, hanem a szolgáltatás és mentalitásbeli különbség megmutatása. Tehát egy másik magyar clubban néhány hete egy másik magyar golfozó autóját az elzárt parkolóban több százezer forintos kárértékben törték össze. A gépjárművön látszott, hogy egy fehérszínű, magasépítésű (vélhetően SUV szerű) autó tulajdonosa "felejtett el" betétlapot hagyni a helyszínen. A golfozó hiába jelezte a menedzsment és a tulajdonosi kör felé, hogy mi törént és kérte, hogy nézzék vissza a videó felvételeket, az volt a válasz - a sajnálkozáson túl -, hogy nem igazán van kapacitásuk visszanézni az elmúlt fél nap felvételeit.

Úgy hisszük van még mit tanulni menedzsment szinten egymástól, nyilván nem konkrétan ezzel van összefüggésben de az egyik helyen (Zala Springs) hétköznaponként érdemes előre teetime-ot foglalni, ha játszani szeretnél, míg a másik helyre akkor mehetsz hétköznap amikor éppen arra jársz, Tanulság? Nincs! És nem is volt semmilyen konkrét cél, csak elmeséltünk két különböző “megoldást”.

Mégegyszer, szívből gratulálunk Dr. Takács Jánosnak a gyönyörű győzelemhez!!

2019.07.20.

Hozzászólások