A januári szabályváltozások módosítása

Gyorsan reagált az R&A


- Huszti György írása -

A nemzetközi golfversenyeket nyomon követők számára bizonyára ismert az az incidens, amely másfél héttel ezelőtt esett meg a European Tour Dubai-i állomásának zárónapján. Történt ugyanis, hogy a kínaiak üdvöskéje Li Haotong túl gyorsan vette fel a gurítási pozícióját a greenen, így caddie-je nem tudott időben kiugrani a háta mögül (néhány tizedmásodpercig volt rossz helyen), így az idén január elsejével életbe lépett új szabályok értelmében a kínai versenyző két ütés büntetést kapott, amellyel vezető pozícióját bukta el, és a végelszámolásnál mintegy százezer dollárral kevesebbet kasszírozhatott.

Szemelvény az ide vonatkozó szabályból:
10.2b(4)
A játékos mögött álló caddie-re vonatkozó korlátozás:
Amikor a játékos elkezdi felvenni a beállást az ütéshez, a caddie-je semmilyen okból nem állhat szándékosan a játék vonalának a labda mögötti meghosszabbításán vagy annak közelében.


A fentebb leírt konkrét eset azonban jelentős felháborodást váltott ki, mind a nézők, mind a profi játékosok körében, tekintve hogy egy rendkívül szerencsétlen, vétlen helyzet volt, amely egy másodpercig sem tarott. Az R&A (A golfjáték szabályokat alkotó testülete) hamar lépett és új pontosítást fogalmaztak meg a fentebb leírt szabályhoz, így a jövőben csak az esetben jár majd egy ilyen szituációban büntetés, amennyiben a caddie SZÁNDÉKOSAN marad az ütőjátékos mögötti vonalon az ütéspozíció felvételének megkezdésekor.

Továbbá még egy pontosítás történt a témakörben:
Eddig (január elseje óta) hiába vette észre egy játékos, hogy a caddie-je "rossz" helyen áll, ha ki is lépett az ütésből és újrakezdte a beállást, akkor is megkapta a +2 büntetőütést (ez alól kivétel egyébként eddig pont a greenen volt), mostantól azonban a pálya bármely részén kiállhat a játékos az ütésből és újrakezdheti a beállást büntetőütés nélkül, ha észreveszi, hogy a caddie-ja az ütés vonalában mögötte áll.

 

A cikkben szereplő fotók forrásai: golf.com és golfcentral twitter

2019.02.11.

Hozzászólások