A híd, ami túl messze van

Jár-e a FreeDrop a kútra?


Az Old Lake 14-es szakasza (a green felől fényképezve)

Aki kérdez: 
Kürti Péter - Senior válogatott golfozó

Kedves caddie.hu!
A tatai Old Lake golfpálya 14-es szakaszának végén (a green előtt) egy feltöltött átjáró vezet át a vízakadályon (büntetőterület). Kérdésem: az átjáró a vízakadály része-e? Mi a szabályos teendő, ha a labda az átjárón került nyugalomba?
Illetve, kiegészítő kérdésként: Különbözik-e a szabályhelyzet a Zala Spring 6-os szakaszának végén (a green előtt) a vizen (büntetőterületen) átvezető fa hidacska esetében? 

 

Aki válaszol:
Jakobi András - az MGSZ Versenyigazgatója, nemzetközi golfbíró

A szóbanforgó átjáró/híd a büntetőterület része. Az értelmezést az segíthetné még jobban, ha vonallal is meg lenne erősítve a kijelölés. De, annak hiányában mindig a legrövidebb utat kell keresni 1-1 karó között, így pedig - a fotókon is látszik -, hogy a büntetőterület részét képezi, és habár a híd definíció szerint megfelelne a mozdíthatatlan akadálynak, de a büntetőterület miatt NEM igényelheti a játékos az ingyenes (büntetőütés nélküli) könnyítést (16.1a Szabály). Játékos-nyelven 🙂 NEM JÁR FREEDROP!
(A Bizottság az F-24 és Model Local Rules szerint megengedhetné ugyan a könnyítést, azzal a megkötéssel, hogy az ingyenes könnyítés kizárólagosan a büntetőterületen belül legyen elérhető - de az esetek túlnyomó részében ez teljesen életszerűtlen lenne, ezért nem is alkalmazza ezt a megoldást.)

 


A Zala Springs 6-os szakaszának hídja (a büntetőterületen)


Fotó: caddie.hu

2025.06.13.

Hozzászólások